Ziet u soms door de bomen ook het bos niet meer met het grote aanbod in webwinkels met dameskleding? Er zijn veel aanbieders net zoals in de fysieke winkelstraten, van kleine boetiekjes tot de grote jongens. In onze ogen moeten ook de kleinere winkels een kans krijgen, maar om deze te vinden moet je wel iets specifiekere zoekwoorden in Google gebruiken.

Kleinere winkels hebben vaak een paar bekende merken, maar daarnaast een erg leuk eigen aanbod. Daarom raden wij je aan om niet op ‘broek’ te zoeken, maar bijvoorbeeld op ‘Geisha broek’. Doordat kleinere winkels niet tegen de zoekmachinemarketing van de Zalando’s  op kan, gebruiken zij iets uitgebreidere (ook wel bekend als longtail) zoekwoorden. Hoe specifieker de woorden zijn die jij gebruikt in Google des te leuker en unieker de winkels zijn die je tegenkomt.

Sommige mensen hebben nog steeds angst dat webwinkels niet te vertrouwen zijn en durven enkel bij de grote jongens te bestellen. Maar in Nederland wordt er in verhouding veel meer online besteld en zijn er veel meer aanbieders dan in de rest van de wereld. Dit betekent dan ook wanneer jij als webwinkelier een slechte service levert dit heel snel over het web verspreid en eigenlijk de deuren wel gesloten kunnen worden. Daarbij hebben veel winkels (zeker kleinere) het ‘Thuiswinkel’ keurmerk. Wanneer een winkel hierbij is aangesloten kun je ervan uit gaan dat de winkel te vertrouwen is. Het keurmerk is niet verplicht en daarom zijn er ook heel veel webwinkels zonder keurmerk die zeer betrouwbaar zijn.